• mkcelinska

Radość życia, czyli jak zwyciężyć depresję


Wydawnictwo: Wydawnictwo Zysk i S-ka
Data premiery aktualnego wydania: 2022-07-12
Liczba stron: 560

Przetestowana klinicznie, niefarmakologiczna terapia depresji
Lęk, poczucie winy, pesymizm i niskie poczucie własnej wartości można wyleczyć również bez pomocy leków. Książka wybitnego psychiatry Davida D. Burnsa zawiera proste i sprawdzone przez naukę zasady i techniki, które pozwolą nauczyć się sterować i kontrolować zmiany nastroju i autodestrukcyjne zachowania oraz rozwinąć w sobie pozytywne nastawienie do życia.
Dowiedz się, jak działają nowoczesne i skuteczne metody zmiany nastroju, jak wychodzić z depresji i zmniejszać poziom dojmującego lęku.

Ta niezwykła książka pomoże Ci:

  • rozpoznać, co powoduje wahania nastroju

  • zdusić w zarodku negatywne uczucia

  • pozbyć się poczucia winy

  • radzić sobie z wrogością i krytyką

  • pokonać uzależnienie od miłości i aprobaty innych

  • zbudować poczucie własnej wartości

  • czuć się dobrze każdego dnia



Wielu z nas dotyczy depresja osobiście, może nie wszystkich, ale jestem też pewna, że każdy z nas ma wokół siebie osoby, które zmagają się z tą chorobą. Dlatego więc zdecydowanie polecam książkę „Radość życia, czyli jak zwyciężyć depresję” każdemu, bo jeśli nie musimy pomóc sobie, to możemy pomóc komuś bliskiemu. To już kolejne wydanie tej książki, warto zapoznać się z tym najnowszym, które premierę miało w lipcu 2022 r., ponieważ są w niej najaktualniejsze badania, statystyki i metody radzenia sobie z depresją. Jestem zdania, że nie powinno się rezygnować z leków czy terapii bez konsultacji z psychiatrą/terapeutą, dlatego potraktowałabym tę lekturę jako coś dodatkowego, co ma nam pomóc w procesie zdrowienia. Książka składa się z kilku rozdziałów. Mnie najbardziej zainteresowały dwa - Zapobieganie depresji i rozwój osobisty oraz Radzenie sobie ze stresem i napięciami w codziennym życiu, bo dotyczą mnie bezpośrednio.


Praktycznie co roku na przełomie sierpnia i września obserwuję obniżenie mojego nastroju, by w jesień wejść ze smutkiem. W związku z tym, że dzieje się to rokrocznie, to mogę się do tego przygotować wcześniej. A przede wszystkim mam świadomość, że wraz z nadejściem wiosny wszystko znów minie. Dlatego rozdział o zapobieganiu depresji dał mi ciekawe narzędzia, które chcę wypróbować w tym roku – jeśli mogę niefarmakologicznie polepszyć sobie nastrój, to chcę z tego skorzystać. Na co dzień mam też sporo stresu w życiu, częściowo również w związku z moją pracą, dlatego rozdział o radzeniu sobie ze stresem również był mi pomocny. W książce znajdują się różne tabelki, które możemy sobie wypełniać, by na bieżąco monitorować nasz nastrój, a także by móc np. sprawdzić interakcje z innymi lekami, które przyjmujemy. Książka jest bardzo konkretna, pełna informacji, a jednocześnie nie jest napisana mocno „naukowym”, medycznym językiem. Każdy z czytelników znajdzie tu porady, które może wprowadzić do swojego codziennego życia – wiele ćwiczeń, przykładów, testów, które pozwolą nam też na sprawdzenie, co na nas najbardziej działa w kontekście radzenia sobie z problemami.


Moja ocena: 10/10

64 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie